سنگ مصنوعی چیست :

سنگ مصنوعی استونیت یا همان Artificial stone از ترکیب پودر سنگ‌های طبیعی با مواد افزودنی دیگر همچون پی وی سی PVC به دست می‌آیند که به آنها وزن کمتری داده و در نتیجه نصب آنها آسان تر و سریع تر می‌شود.

برای اینکه بدانیم سنگ‌ مصنوعی استونیت که ما آن را استونیت می نامیم از چه ساخته شده‌اند به اختصار می‌توان گفت که این سنگ‌ها از ترکیب پودر سنگ و پی وی سی ساخته می‌شوند.

سنگ مصنوعی

مواد بکار رفته در این سنگ‌ها تماماً کیفیتی بر ملاحظات محیطی و انسانی دارند. پس از ساخت شیت های سنگ مصنوعی یا همان استونیت ، طرح سنگ مورد نظر را بر روی این سنگ‌ها چاپ می‌کنند.

سپس ما یک شیت سنگ مصنوعی داریم که همان نقش و نگارهای سنگ طبیعی را دارا می‌باشد و لاکی که بر روی آنها زده می شود به این سنگ‌ها ، سیمائی کاملاً طبیعی می‌دهد. از نظر قیمت ، سنگ‌های مصنوعی ( استونیت ) به مراتب قیمتی کمتر از سنگ‌های طبیعی دارند.

 فناوری تولید سنگ مصنوعی به شیوهٔ نوین ، از سال ۱۹۶۰ در ایتالیا اختراع گردید و در همان دهه اولین کارخانهٔ تولید سنگ مصنوعی در این کشور شروع به فعالیت کرد.

ایده پدید آمدن سنگ مصنوعی استونیت از آنجا شکل گرفت که طراحان و آرشیتکت‌ها به منظور هر چه زیباتر کردن و چشم‌نوازتر کردن فضاها اعم از فضاهای درونی و بیرونی ساختمان‌ها  نیاز به سنگهایی با فاکتورهای مورد نظر خویش را احساس می‌نمودند.

بعلاوه پیشرفت صنعت ساختمان و سلیقه‌های مختلف این نیاز را بیان می‌کرد که سنگ‌هایی با طرح‌های مختلف و فاکتورهای فیزیکی و مکانیکی کیفیت بالا و قیمت مناسب باید در دسترس باشد.

بدین ترتیب با رشد جمیعت جهان و متفاوت شدن سلیقه‌ها سنگ‌های طبیعی که بعضی از آنها بسیار کمیاب هستند و یا قیمت خیلی بالایی دارند پاسخگوی این نیاز انسانی و سلیقه‌ای نبودند؛ لذا ترکیبات مواد برای ساخت نمایی جدید با زیبایی خاص و  یکدست و بدون تغییر در رنگ و طرح به کار گرفته شد.

اگر چه مواد اولیه تولید سنگهای مصنوعی از اجزاء سنگهای طبیعی تهیه می‌شود ولی امکان تعیین رنگ و طرح مورد نظر در سنگهای مصنوعی وجود دارد.

سنگ مصنوعی چیست

ویژگی های سنگ های مصنوعی :

1- تنوع در طرح

2- سبک‌تر از سنگ‌های طبیعی که همین امر باعث سبک سازی ساختمان و در نتیجه کاهش اثر زلزله بر ساختمان می‌گردد.

3- نفوذ آب در حد صفر

4- عدم محدودیت در ابعاد تولیدی

۵- استقامت (کشش و فشار) بالاتر از سنگ‌های طبیعی

6- مقاومت بالا در برابر عوامل جوّی

7- استحکام و انسجام بالا

8- تنوع‌پذیری بالا

9- نصب راحت و بدون دردسر

کاربرد سنگ مصنوعی :

از سنگ مصنوعی می توان با توجه به طرح ساخته شده در بخش های مختلف نمای داخلی ساختمان و سقف ها استفاده نمود.

سنگ مصنوعی