سقف کشسان لابی چیست ؟

روش های زیادی برای طراحی سقف لابی ساختمان ها وجود دارد. یکی از مدرن ترین و زیباترین این روش ها استفاده از سقف کشسان است.

سقف کشسان لابی یکی از انواع سقف کاذب بوده که در طراحی داخلی مدرن استفاده فراوان دارد.

این نوع سقف ها از جنس پارچه خاصی هستند که خاصیت کشسانی دارد، علت نامگذاری سقف کشسان نیز به همین علت می باشد.

در واقع می توان گفت این نوع سقف یک روش قرارگیری انواع طراحی ها بر روی سقف است.

یکی‌ از مهم‌ترین فضاهای دکوراسیون داخلی هر ساختمانی را می‌توان لابی دانست؛ یکی از دلایل برای نام گذاری یک مجتمع به‌ عنوان ساختمان لوکس را می‌توانیم زیبایی لابی شما دانست.

سقف کشسان لابی

پوشش سقف لابی مهم است زیرا افرادی که‌ در این ساختمان رفت و آمد دارند برای شما مهم هستند.

یا اینکه فردی تازه وارد، زمانی که‌ با یکی از اعضاء این ساختمان و مجتمع قرار داشته باشد به‌مدت چند دقیقه دراین محل منتظر هست بنابراین باید پوشش لابی به نحوی باشد که افراد از حضور در این بخش احساس رضایت کنند.

یک لابی‌ از اجزای متفاوتی تشکیل شده‌است. اگر علاقه مند هستید که‌ به بهترین نوع دکور داخلی درفضای لابی خود برسید ابتدا باید سطوح مختلف موجود در این فضا رابشناسید.
دراین میان سقف لابی به‌عنوان سطحی که‌ بعد از دیوار بسیار ارزشمند است مورد نظر همگان قرار می‌گیرد.

سقف کشسان لابی

زیبا سازی سقف لابی نخست به این بستگی دارد که‌ چه سبک دکوراسیون داخلی را برای لابی انتخاب کرده باشید و بعد از آیتم خوش سلیقگی که‌همه شما عزیزان آن رادارید باید با انواع متریال‌ها و نحوه تقریبی اجرا آن آشنا باشید

بنابراین ما امروز قراراست درمورد سقف کشسان لابی ساختمان یا سقف کشسان لابی هتل با شما همراهان گرامی صحبت کنیم. دراین مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که‌در خرید سقف کشسان لابی تاثیرگذار باشد و مدیران هر مجتمع و اپارتمان هم نیاز دارند که‌ درمورد آن بدانند.
فرقی ندارد که مجتمع تجاری اداری باشد یا اینکه یک هتل باشد و یا یک ساختمان مسکونی درتمامی این ساختمان‌ها نیازاست که‌ از یک لابی زیبا بهره مند شوید، یکی‌ از مهم‌ترین عوامل برای زیباتر نشان دادن یک لابی قطعا کار کردن بر روی نمای سقف لابی است و چه بسا این‌ که حتی به دلیل اینکه نور فضا از سقف هم تامین می‌شود باید زیبایی منحصر به فرد خود را نیز داشته باشد به‌ همین خاطر داشتن بهترین متریال برای سقف لابی حائز اهمیت است.

سقف کشسان لابی

سقف کشسان از زیرمجموعه های انواع سقف کاذب می باشد. این نوع سقف قابلیت انواع نورپردازی را دارد و در تامین نور داخل محیط بسیار کمک کننده می باشد. سقف کشسان در اندازه های متفاوت در بازار عرضه می شوند. عرض این نوع سقف در ابعاد 3 متر و 20 سانت و 5 متر و 20 سانت وجود دارد و در طول نامحدود می توان خریداری نمود.

این نوع سقف کیفیت های متفاوتی دارند و بعد از طراحی بر روی سقف نصب می شود. در مواد به کار رفته در پارچه های کشسانی از زینک اکساید نیز استفاده شده است که به پارچه خاصیت آنتی باکتریال داده است و این خاصیت باعث می شود که سقف از هرگونه کثیفی در امان باشد و جرم به خود نگیرد و در کمترین زمان می توان سقف را به راحتی تمیز نمود.

نصب این نوع سقف های به راحتی دیگر سقف های کاذب است و از انواع نورپردازی اعم از فیبرهای نوری، مهتابی های اس ام دی و لامپ های آر جی بی و انواع نور های خطی نیز می توان در این نوع سقف های کشسان استقاده کرد.

سقف کشسان لابی

مزایای سقف کشسان لابی

استفاده و اجرای سقف کاذب کشسان دارای مزایای بسیار زیادی است. در ادامه این مزایا را به طور کامل بیان می کنیم:

  • تمیزی و پاکیزگی آسان.
  • زیبا کردن محیط.
  • مقاوم در برابر حریق.
  • نصب سریع و راحت.
  • ضد رطوبت.
  • عایق صدا.
  • قابل انتقال و جابه جایی.
  • چاپ طرح های متنوع و دلخواه.
  • تنوع زیاد.
  • ضد گرد و غبار.
  • سبک بودن سقف.
  • پوشش دهی تاسیسات سقف.
  • قابل شستشو.